دنبال کننده ها

Categories

۱۰ بهمن ۱۳۸۹
تصمیم گرفتم که چند تا پست راجع به اوضاع پول و درآمد و مسایل مادی در استرالیا بنویسم ، خیلی رک و صادق و ساده.
بیشتر این پستها به درد اونهایی میخوره که توی ایران هستند تا اونهایی که توی استرالیا مشغول کار و زندگی هستند ، البته شاید حتی به درد اون دوستان هم بخوره .
پیش نیاز نوشتن راجع به بیزنس ، درآمد و کار و شغل و ساختن زندگی در استرالیا برای شما دوستان من که در ایران هستید این هستش که کمی از واقعیتهای زندگی در استرالیا بدانید ، واقعیتهایی که شاید کمتر شنیده باشید و یا بهتر بگم ، بدین گونه که من می نویسم نشنیده باشید .

در تمام زندگیم زاویه دید من نسبت به مسایل متفاوت بوده و هست ، لذا بدانید و مطمئن باشید که چیزهایی که می نویسم تحلیل و آنالیز و نظرات شخصی من هستند و هیچ تعصبی هم برای اثبات نظراتم ندارم ، مینویسم که برای خودم خاطره بشه و برای شما دوستان عزیز شاید هم کمکی باشه برای تغییر سبک و نگرش و دیدگاه شما به زندگی فعلی و همینطور مهاجرت به کشور دیگر برای ساختن زندگی جدیدی .

از میزان درآمد متوسط در استرالیا شروع میکنم :

در استرالیا هر نفر که مشغول به انجام کاری برای دیگران می شود ، یعنی به استخدام یک شخص حقیقی و یا حقوقی به صورت تمام وقت (هفته ای 40 ساعت کار )در میآید درآمد متوسطی مابین 500$ تا 1400$ در هفته دارد .

بیشترین میزان درآمد در بین بیشترین قشر کارمندان و کارگران در آمدی به طور متوسط هفته ای 750$ می باشد .

لازم به ذکر است که این رقم بعد از کسر مالیات از حقوق شما در میاید که رقمی خالص محسوب میشه که به دست شما میرسه .

حالا این 750$ در هفته برای یک نفر آیا کافی است ؟ آیا زیاد هم هست ؟ چه کارا میشه کرد با این پول ؟ نکند که این رقم برای یک زندگی خوب کافی نباشد ؟

بگذارید که یک خانواده 2 نفری یعنی یک زن و شوهر رو تصور کنیم ، که یکی از آنها کار میکند و هفته ای 750$ درآمد دارد :

برای اجاره یک آپارتمان 2 خوابه در یک نقطه متوسط مثل Hornsby و اطراف آن واقع در سیدنی که اگر بخواهید از نظر کلاس منطقه و کلاس و وضعیت آدمهاش مقایسه ای با یکی از مناطق تهران بکنید میشه گفت منطقه ای است مثل آریاشهر و پونک ، نه شهرک غرب و ونک و نفت و میرداماد ، نیاز به پرداخت هفته ای حدوداً 410$ اجاره خانه دارید . هزینه تلقن و اینترنت و موبایل هم به طور متوسط هفته ای 30$ و هزینه برق و گاز هم باز به طور متوسط هفته ای 35$ تا 45$ و هزینه حمل و نقل به محل کار هم حدوداً هفته ای 50$

تا اینجا هزینه مسکن به همراه تلفن و برق و گاز و اینترنت و هزینه حمل و نقل تا محل کار به خودی خود هفته ای 550$ از حقوق شما رو می بلعد، میماند هفته ای 200$ و با توجه به اینکه انسان نیاز به خورد و خوراک دارد مثل نان و برنج و گوشت و میوه و سبزی، میشود گفت که برای تهیه این مواد اولیه خوراکی در طول هفته نیاز به خرج کردن 100$ از باقیمانده پول رو داریم، در نتیجه تامین نیازهای فیزیولوژیک در منطقه ای مثل Hornsby ,Sydney برای یک زن و شوهر به تنهایی مبلغ 650$ در هفته خرج بر میدارد .

حالا اگر موافق باشید یک ماشین هم برای این زن وشوهر در نظر بگیریم ، هزینه نگهداری یک ماشین در طول سال برای بنزین و سرویس و رجیستر و مالیات سالانه و بیمه ماشین تقریباً هفته ای 40$ خرج بر میدارد ، به عبارتی هزینه زندگی برای یک خانواده 2 نفری بدین سان ماهی 3000$ به طور متوسط می باشد .

لازم به ذکر هستش که کیفیت زندگی در این حد با همون ماهی 3000$ کیفیت خوب و قابل قبولی هستش ، مخصوصاً در مقایسه با ایران اگر آزادی اجتماعی و فردی و آب و هوا و زیبائیهای محیط و طبیعت رو هم اضافه کنیم ، می بینیم که زندگی زیباست .

اگر در ایران هم به همین منوال عادت داشته باشید که در استخدام جایی باشید و صبح زود بیدار بشید و عصر برگردید خانه و 40 ساعت در هفته به اضافه 10 الی 12 ساعت طی مسیر به محل کار و گذران تعطیلات آخر هفته پای تلویزیون و فیلم وسریال و گاهی هم طبیعت گردی ، کیفیت زندگی شما در مقابل آنچه که در ایران داشتید به مراتب بهتر خواهد بود چون حقوق شما بر عکس ایران برای پرداخت اجاره خانه شما کفایت میکند ، ماشین بهتر از آنچه که در ایران سوار می شدید سوار میشید و طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای بهتر و آزادی اجتماعی و فردی ، فرصت لذت بردن و نوشیدن یک فنجان چای گرم در کنار آنکه دوستش می دارید در سواحل زیبا و پارک و جنگلهای زیبا و فراوان به همراه هوای مطبوع و دلنشین را به شما می دهد .

این در حالیست که یکی از 2 نفر کار میکند ، حالا تصور کنید اگر نفر بعدی هم مشغول به کار شود و حداقل هفته ای 500$ درآمد داشته باشد حتی حدود 100$ از اون رو خرج رفت وآمد و خوراک کند ، باز هم حدود 400$ در هفته برای شما می ماند .

فرض من بر این است که این زن وشوهر وسایل اولیه زندگی رو با خودشان آورده و پول کافی برای خرید وسایل زندگی و یک ماشین دست دوم خوب و مناسب داشته اند .

آیا این کافی است ؟ آیا این همه آن چیزی است که می خواستیم ؟

ادامه این مبحث رو در پستهای بعدی دنبال کنید دوستان من ، زود بر میگردم ...




۴ بهمن ۱۳۸۹

دوستان سلام از شهر من سیدنی ، درود می فرستم به دوستان خوب من خواننده های وبلاگ شهر من سیدنی ، که اگر هم از دست من ناراحت میشن Email می زنند و میگویند که از دستت ناراحتیم ، حالا چرا ؟ چون جواب کامنتها رو به گفته دوستان نمی دم ، اونها هم قهرکردند و دیگه کامنت نمی گذارند ، نظر ایشان این هست که بقیه دوستان هم پستها رو می خوانند ولی کامنت نمی گذارند ، چون وقتی جواب نمیدی دلتنگ می شن :-(

دوستان به خدا من کامنتها رو باز گذاشتم و حتی کامنتها بر خلاف خیلی از وبلاگها مستقیم منتشر می شن و نیازی به تایید من قبل از انتشار نیست ، گفتم کامنت یه نظر هستش و هر کس دوست داره هر طور که دوست داره نظر بده و از سانسور هم بدم میاد ، ولی خوب اونهایی که ضروری نبود که جواب بدم رو دیگه چیزی نمی نوشتم در جواب ، ولی حالا که فهمیدم همه کامنت ها رو باید جواب بدم و تشکر کنم از اینکه کامنت می گذارید ، از این به بعد قول میدم ،
قول میدم ، که همه کامنتها رو دونه به دونه جواب بدم ، خلاصه ناراحت نشید با صفا باشید و من رو ببخشید و از کامنت گذاشتن و نظر دادن دریغ نکنید ، همه رو دونه به دونه از این به بعد جواب میدم .
خیلی از دوستان نمی دونن که VPN چیست ، لذا بر این شدم که یه کوتاه راجع به تکنولوژی VPN یا Virtual Private Network بنویسم ، الیته این تکنولوژی زیاد به درد کشور هایی مثل استرالیا و کانادا و آمریکا و ایران نمی خوره چون توی این کشور ها اینترنت آزاد و باز هستش ولی کشوری مثل چین ، خیلی از سایتهای اجتماعی رو هم مثل Facebook و یا youtube رو هم فیلتر کرده به خاطر همین گفتم برای دوستانی که در چین هستند بنویسم که میتونند از طریق VPN وصل بشن به اینترنت که راحت به سایتهایی که فیلتر شدند البته سایتهای خوب که به اشتباه فیلتر شدند دسترسی پیدا کنند .

Vpnرو یه سری شرکتها ارائه میدن و شما باید ماهیانه یه مبلغی که زیاد هم نیست رو بابت استفاده از این سرویس بپردازید و از طریق سرورهای اون شرکتها وارد اینترنت بشین که مشکل IP نداشته باشید و به سایتهایی مثل youtube دسترسی پیدا کنید .
من گفتم فقط سر نخ رو بدم باقی رو خود دوستان با سرچ کردن توی گوگل اطلاعات لازم رو کسب کنید و حالش رو ببرید .

مطلب بعدی برای دوستان خوش ذوق و سلیقه هستش که اهل سفر و گشت و گذار هستند و دوست دارند که فیلمهای کوتاه و خاطره انگیز از سفرشون بگیرند و با بقیه به اشترا ک بگذارند ، اما حال و حوصله حمل دوربین های فیلمبرداری بزرگ رو ندارند و حوصله Capture کردن فیلمها رو هم ندارند ، و دوست دارن که یه دوربین داشته باشند توی جیب جا بشه و حجم کافی هم برای ذخیره کردن چند ساعت فیلم رو داشته باشه و به راحتی به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل بشه و کیفیت آینه هم داشته باشه و قابلیت ظبط نور و تصاویر با کیفیت بالا رو داشته باشه و یا حتی HD هم تصویر برداری کنه

برای این دوستان دوربین Flip Video رو میخواستم معرفی کنم که بدونید یه همچین دوربینی هستش و قیمتش هم حدود 250 دلار هستش باریک و کوچک و کارا ایکی ثانیه هم فیلم های گرفته شده رو می تونید به کامپیوتر منتقل کنید و ادیت کنید و حالش رو ببرید ، با ما هم share کنید که نقاط دیدنی رو ما هم ببینیم . عکس دوربین رو این پایین میذارم ، بقیه رو هم که خودتون سرچ می کنید و مدلهای مختلفش رو میبینید ، برند های دیگه هم مثل Kodak , Sony ,Samsung از این دوربین ها تولید کردن ولی طبق reviews این مدل Flip خیلی از همه بهتر هستش .

مطالب بعدی رو سعی میکنم با حال ترش کنم راجع به بیزینس و عشق و حال بنویسم که دوستان خیلی ازم در خواست میکنند راجع به این 2 تا موضوع بیشتر بنویسم .

دوستان این پستهایی رو که مینویسم مدل مینیاتوری همین پستها رو توی پرشین وو ( persianwoo.com) هم می نویسم که میتونید دنبال کنید ، بعضی می پرسن که این Persianwoo چی هستش ؟ یه جامعه مجازی برای ایرانیان مقیم استرالیا و کانادا و آمریکا هستش ، که شبیه توییتر میمونه و یه چیزی هم توی مایه های فیس بوک ولی همش به زبون فارسی و پر از ایرانی ، البته اسمش هستش که برای ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا و استرالیا هستش ، ولی همه ایرانی ها از هر گوشه دنیا میتونن عضو بشن و همدیگر رو دنبال کنند و پروفایل ایجاد کنند و شروع به نوشتن وبلاگ نویسی کوتاه یا همون Micro-blogging بکنند ، کلاً persiawoo یه سرویس میکرو بلاگ برای ایرانیها هستش ، حال میکنید وقتی عضو بشید و پروفایل درست کنید ، دوستانتون رو دعوت کنید و عکس و ویدئو share کنید و روزانه مطالب کوتاه و مفید بنویسید .

زود بر میگردم ...




۳۰ دی ۱۳۸۹
دوستان سلامی گرم به لطافت آفتاب تابان استرالیا

نمی دونم چرا آفتاب تهران با اینکه اینقدر داغ نبود ولی زمخت جلوه می کرد ولی آفتاب ایالت New South Wales استرالیا به نظرم با اینکه داغ تر هستش لطیف تر و دوست داشتنی تر هستش ، به این نتیجه میرسم که آسمون نه تنها همه جا یه رنگ نیست ، آفتاب هم همه جا یه جور نیست .

بگذریم ، میخواستم راجع به Jervis Bay براتون بنویسم ، یکی از ساحل های دیدنی و دوست داشتنی استرالیا در قسمت New South Wales این ساحل میگن سفید ترین ماسه دنیا رو داره و برای دیدن دلفین ها خیلی با حال هستش ، نقشه رو این پایین می گذارم تا دقیقاً بدونید که کجا هستش :

View Larger Map

accommodation از شبی 20 دلار تا شبی 2000 دلار اونجا هستش و هتل و کابین و چادر و همه چیز فراهم هستش اگر دوست داشتین که شب رو بمونید تقریباً 3 الی 5 ساعت رانندگی هستش بستگی به مسیری که میرید و نوع رانندگی که میکنید و اونجا یه سری کشتی هستش شبیه به فری ولی بهتر از فری که نفری 40 دلار میگیرن و شما رو میبرند وسط اقیانوس که دلفین ها رو رو ببینید، بعضی وقتها 100 تا دلفین کنارتون میان و پشتک وارو میزنن که حال میده دیدنشون .

یه ویدیو از youtube هم براتون این پایین می گذارم از Jervis Bay که حالش رو ببرید .



دوستانی که توی ایران هستند ، اگر ویدیو های youtube رو نمی بینند باید از VPN استفاده کنن ، یه پست فردا یا پس فردا راجع به VPN مینویسم .

در ضمن پستهای مینیاتوری من رو توی سایت persianwoo می تونید دنبال کنید ، هم می تونید عضو بشین خودتون هم پست های مینیاتوری بدید هم می تونید از طریق RSS پستهای من رو دنبال کنید .

فعلن دارم میرم Mna vale Beach جاتون خالی بر می گردم چند تا پست خوب براتون مینویسم .

۱۷ دی ۱۳۸۹

سلام دوستان عزیز

یکی از دنبال کننده های وبلاگ من به تازگی صاحب یه فرزند پسر شده ، یه عکس بسیار زیبا از نوزادش گرفته ، حیفم اومد اینجا نگذارمش ، در ضمن از این فرصت استفاده کنم و به علی عزیز و همسرش تبریک ویژه گفته باشم .

انشالله براتون یکی از عکسهای عروسیش رو هم بعداً میزارم (-;


خودش البته خبر نداره عکس پسرش رو اینجا گذاشتم ، خدا کنه بابت Copyright ازم شکایت نکنه !

در ضمن از این به بعد پستهای من رو می توانید در persianwoo (میکرو بلاگ ایرانیان استرالیا ، کانادا و آمریکا) دنبال کنید .
http://www.persianwoo.com
۱۲ دی ۱۳۸۹


سال نو میلادی رو به همه شما تبریک میگم دوستان من
دیشب جای همه اونها که نیومده بودند تماشای آتیش بازی خالی بود ، پارسال گفتم به امید اون روز که 1000000 استرالیایی ایرانی تبار توی سیدنی داشته باشیم ، امسال هم همین آرزو رو میکنم ، امیدوارم همه اونهایی که دوست دارند توی سیدنی باشند سال دیگر زیر هاربر بریج مشغول تماشای آتش بازی باشند ،
دوستان جالب هستش که بدونید خرج آتیش بازی سیدنی برای سال نو هر سال نزدیک به 5 میلیون دلار هستش ، البته برای دولت استرالیا 5 میلیون دلار مثل 500 دلار برای من و شما هستش .