دنبال کننده ها

Categories

۱۵ شهریور ۱۳۸۹
دوستان من ، امروز میخوام تمام پوسته یه مطلب تکراری رو تا ته براتون از میان بردارم تا عمیقتر بتونید فکر کنید و عمل کنید :

به نقل از ویکیپدیا بخوانید :

در ایالات متحده آمریکا،آمریکای جنوبی،و هند غربی در قرن هجدهم و نوزدهم، برده‌ها تقریباً فقط به عنوان کارگران مزرعه و خدمت‌کاران خانگی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در آتن قدیم، بردگان ممکن بود مشاغل مختلف داشته باشند.در روم،بسیاری از بردگان باسواد بودند و به عنوان کارگزاران اداری حکومت کار می‌کردند؛بسیاری در زمینه مهارت‌های صنعتی آموزش دیده بودند. در روم،بعضی بردگان به تجارت می‌پرداختند در حالی که بعضی در کشت‌زارها و معادن کار می‌کردند. در آشور،سومر،بابل و مصر، با بردگان با خشونت بسیار رفتار می‌شد.

تجارت برده تا قرن نوزدهم توسط کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا انجام می‌گرفت.در حدود یک قرن پیش در آمریکای شمالی و جنوبی به بردگان آزادی داده شد. برده‌داری،امروزه در جهان به طور کامل ریشه‌کن گردیده است.

................................................................................................................................

در آن زمانها فرمانرواها و ثروتمندان و صاحبان مشاغل برای انجام کارهای مختلف نیاز به برده داشتند و هر ثروتمندی سعی بر این داشت تا برده های بهتری رو به کار بگیره و از گرفتن و نگهداری برده های ضعیف و نهیف و بد سیما تا حد ممکن پرهیز میکرد .

اینگونه شد که تجارت برده شروع شد ، پس آدمهایی پیدا شدند که برده ها رو از گوشه و کنار دنیا پیدا میکردند و آنها رو به قیمت های مختلف به ثروتمندان می فروختند ، لازم به توضیح نیست که مشتری این برده داران ثروتمندان و صاحبان مشاغل و کسب و کار بودند پس برده داران برای رقابت با هم و دستیابی به سود بیشتر شروع کردند به تلاش کردن برای دست یافتن به برده های بهتر ، قوی تر و خوش سیما تر ، هر برده داری که برده های بهتر و قوی تری داشت پس اونها رو به قیمت بالاتری می فروخت و مشتری های (صاحبان مشاغل و ثروتمندان) بهتری رو به سمت خودش جلب میکرد ، این طوری شد که بعضی از برده داران واسه خدشون اسم و رسمی درست کردند و مشتری های این برده داران هم دیگر خیالشان راحت بود که وقتی از فلان برده دار، برده ای می خرند اون برده از هر لحاظ تست شده و قوی و هیکل درشت و بازو کلفت و خوش سیما و کاری بود و دردسری هم برای مشتری ایجاد نمی کرد.

بدین گونه شد که دیگر ثروتمندان هم برای تهیه برده ، خودشون رو به زحمت نمی انداختند و یه راست میرفتند سراغ برده دار های خوب و نیازشون رو برای یک برده با شرایط مورد نظر اعلام میکردند و برده دار هم از میان برده هایی که داشت چند تا رو نشون میداد و در نهایت یکی از اون برده ها رو به مشتری به قیمت خوب می فروخت .

برده ها هم که اوضاع رو اینگونه دیدند ، پس برای اینکه نظر برده دارهای خوب و اسم و رسم دار رو به خودشون جلب کنند و برای اینکه نزد ثروتمندان و صاحبان مشاغل بهتری یه کار گرفته شوند بیکار ننشستند و شروع کردند به قوی کردن خودشون ؛ هر برده ای تلاش میکرد تا بازوان کلفت تری برای خودش درست کنه و به سر و صورت و وضع و ظاهر خودش بهتر برسه و حتی سواد یاد بگیره و رسم آداب و معاشرت بیاموزه تا شاید یه سر و گردن بیشتر از دیگر برده ها بشه و برده دارهای بهتری که مشتری های بهتری داشتند راغب به فروش اونها بشوند .

از اونجا که فرزندان برده ها به برده داری گرفته میشدند لذا برده ها هم تلاش میکردند تا فرزندان آموزش دیده و قوی تربیت کنند تا شاید اونها در جاهای بهتر به استخدام گرفته شوند و بیشتر به فروش برسند .

می دونم که حوصلتون رو سر بردم و مطالب بالا به شما اصلاٌ ربطی نداره ! فقط میخواستم به شباهتهایی در زیر اشاره کنم شاید که به نظرتون جالب توجه بیاد و کمی باعث بشه که به خودتون بجنبید

مهاجران عزیز که به جهت کار و زندگی به عنوان Skilled Worker مهاجرت میکنید ، برای پیدا کردن کار باید به بنگاه ها و آژانس های کاریابی مراجعه کنید ، رزومه خودتون رو به اونها بدین و منتظر بشید تا با شما تماس بگیرند و شما رو برای مصاحبه و به کار گیری احتمالی دعوت کنند .

برای اینکه عمیقتر بشیم توضیح میدم که سیستم همون سیستم برده داری چند صد ساله هستش ، core یا همون هسته هیچ تغییری نکرده و فقط پوسته عوض شده :
این بنگاه های کاریابی تحقیقاٌ همون برده داران قدیم هستند ، آژانسهای کاریابی همیشه در تلاش هستند تا نیروی کاری بهتری رو در لیست خودشون داشته باشند نیرویی که تست شده باشه (Local Experience ) آداب و معاشرت بهتری داشه باشه ( English Language) بازوان کلفت تری داشته باشه ( More skillful -Better resume) خوش تیپ و سکسی باشه ( کت و شلوار و کراوات و صورت اصلاح شده برای آقایان ، کت و دامن و کفش پاشنه بلند برای خانم ها ) و همینطور دردسری برای صاحب کار ایجاد نکنه (initiative ) و ...........
این آژانسهای نیروی گیری (Recruitment Agency) یا همون برده دارهای خودمون در وب سایت هاشون تلاش میکنند تا به مشتری هاشون اطمینان خاطر بدهند که از خرید از اونها پشیمون نمیشند و آژانس اونها نیروهای در پیت رو اصلاً تحویل نمیگیره ! ( به خاطر داشته باشید که مشتری اینها شما نیستید بلکه صاحبان مشاغل و ثروتمندانی مشتری اینها هستند که شما رو به قیمت های خوب از 10000 دلار به بالا به اونها می فروشند ) جهت اطلاع دوستانی که در ایران هستند و سیستم کاری این آژانسهای کاریابی رو نمی دونند باید بگم که کلمه فروش کلمه کاملاٌ صحیحی هستش ، وقتی که این آژانسها شما رو به صاحب کار معرفی میکنند بسته به میزان حقوقی که صاحب کار برای شما در نظر میگیره از چندین هزار تا چند ده هزار پول از کارفرما برای شما دربافت میکنند .

شاید مطالب بالا براتون هنوز هم جالب و واقعی نباشه ولی لطفاٌ به خوندن مطالب ادامه بدین تا من براتون بگم که تا ساعت 4 صبح به وقت سیدنی این همه قصه سرایی از برای چیست ، عزیزان من

حالا با به کار انداختن اندکی هوش و کمی فکر کردن به این نتیجه می رسید که شما وقتی از یک نژاد دیگر، از یه کشور ... بدون داشتن هیچ کانکشنی به عنوان نیروی کار مهاجرت میکنید ، پس بدانید که شما همون برده های قرن 21 هستید که باید توسط این برده داران قرن 21 به صاحبان مشاغل فروخته بشید ،

حالا که بچه های خوبی هستید و با کل قضیه مشکلی ندارید و پیش خودتون میگید این حرفها کیلویی چند هستش ؟ حقوق سالی 60 یا 70 یا 80 یا حتی 100 هزار تا رو عشق است و ماشین خوب و ویسکی جانی واکر ، آزادی اجتماعی و 2 یا 3 ساله هم آپارتمانمون رو میخریم و نسل بعدی هم حالش رو میبره ،

فقط میخواستم یادآوری کنم که همانطور که برده های قدیم با هوش بودن ، شما هم با هوش باشید و اگر می خواهید که بنگاه های کاریابی زودی شما رو بفروشن ، باید بازوهاتون رو کلفت کنید و خوش هیکل باشید و سکسی ، رزومه بهتری برای هر شغل درست کنید و روی زبان خودتون برای مصاحبه کار کنید ، کتابهای مختلف برای مصاحبه و رزومه نویسی مطالعه کنید ، و یادتون باشه چیزی که در قرن 21 برای این برده داران زیاد هستش برده هست ، پس شما باید خیلی تنومند و کار درست باشید تا جرات کنید برای مشاغل با حقوق بالا پیش بنگاههای کار درست که مثل همون برده داران قدیمی اسم و رسم دار هستند اقدام کنید ،
پست قبلی من رو در مورد وصل یه مانیتور خوب به خودتون رو که مطالعه کردین ؟

در آخر میخوام بگم بچه ها ، اگر توانش رو دارید ، اهل مبارزه و سختی کشیدن هستین از ریسک نمیترسین و عاشق پول و در آمد Safe نیستید حاضرید Risk کنید تا Reward بهتری عایدتون بشه میتونید به جای عز و التماس کردن به روش مدرن به این بنگاه های کاریابی برای اینکه شما رو بفروشند ، به فکر این باشید که بیزنس خودتون رو set up کنید، عوض اینکه برده بشید آقای خودتون باشید یا اینکه حتی چرا شما برده دار نشید ؟